dinsdag 8 juli 2008

Videotime!

Net mijn eerste rijles gehad te hebben (gelukkig gaat praktijk veel beter dan theorie) en dat de dag na ik van Rock Werchter terugkwam! Na het festivalgeurtje te hebben afgewassen, wil je de ruis in je oren toch weer stillen met wat muziek en dus heb ik vandaag wat clips bekeken en die krijgen jullie nu voorgeschoteld in afwachting van mijn recensie van Werchter (mocht die er komen) en van de filmpjes (mochten die er komen).

Eerste clip is één van eigen bodem en die bodem ligt wel zeer nabij, namelijk waar ik zo ongeveer woon. De jongens van "De Fanfaar" zingen in de 'schuune toal' van Brussel, een beetje Frans in hun Nederlands het verwarmt mijn hart. Ze wonnen de Jospoprally en Nederpopprijs 2008, en staan al 3 weken Nr1 op JIM Tv's "Puur Belgisch", ook spelen ze binnenkort op FestivHalle. De muziek is niet super, maar hun enthousiasme en taaltje maakt dit goed.

Dan heb je Kenna, een schoolkameraad van Pharrell en dat merk je meteen. Hij zong op Werchter nog de hele marquee de hemel in met 'Just', een cover van Radiohead, tijdens de set van Mark Ronson. Hier is zijn eerste video, Say Goodbye To Love.

Over de volgende groep weet ik niet zo veel, maar daar zal gauw verandering in komen. Al wat ik gehoord heb van The Blood Arm beviel me al, maar dit lied die ze maakten met Franse zangeres Anaïs is fantastisch en ook de clip is zeer cool. Do I Have Your Attention?

En nu we toch al wat Frans hebben, gaan we daar ook mee verder. Maar toch iets marginaler, in Frankrijk kwam het tot een clash tussen twee artiesten, de ene zijnde een rapster die net haar eerste hit te pakken had en de catalysator tot problemen was een puber die er een amateuristisch parodietje op maakte. Koxie maakt detige madammenrap, toen ze in haar lied "Garçon" haar ongenoegen uitte over het mannenras, vond TDY94 toch dat ze een antwoord verdiende, goed gedacht vind ik zo. Maar blijkbaar vond Madam Chichi dit niet en "disste" ze hem op nationale televisie, waarop de jongemans nicht haar een nogal expliciete mail stuurde en zo begon er ruzie, die wijd werd uitgesmeerd in de tabloids, maar naar het schijnt is de storm nu gaan liggen, is alles opgelost, heeft Koxie alweer een nieuwe single en is Teddy bezig met nieuwe parodieën. Maar hier kun je nog even zien wat voor deze oorlog zorgde.

Geen opmerkingen: