dinsdag 24 juni 2008

Rendez-Vous...

Om het einde van de examens te vieren, kocht ik nog eens een cd. Ik had al sinds een tijdje het voornemen om een welbepaalde schijf aan mijn collectie toe te voegen, en die was "Rendez-Vous" van Stubru. Natuurlijk kan niemand dan Stubru zelf uitleggen wat de cd is en waarom deze gemaakt is en daarom dus:

"25 jaar geleden, op 1 april 1983, ging Studio Brussel van start met Rendez-Vous van Pas De Deux. Niet toevallig een controversieel nummer van een Belgische groep. Zo is dat eerste liedje ook een statement voor een zender die dwars, rebels, alternatief, jong, alert, dynamisch, spits en vernieuwend wil zijn. En een zender die van in het prille begin tot op de dag van vandag, resoluut oog heeft voor wat leeft in de Belgische muziek. Zo stond Studio Brussel mee aan de wieg van dEUS tot Soulwax, van 't Hof Van Commerce tot Daan, van Gorky tot Noordkaap, van A Brand tot Zornik.Voor de viering van 25 mooie jaren heeft Studio Brussel het programma Rendez-Vous in het leven geroepen. Speciaal voor deze radioreeks hebben 25 Belgische artiesten een nummer uit elk van de afgelopen 25 jaar gecoverd. Dat levert niet alleen verrassende keuzes op, maar ook uitstekende vertolkingen, die nu alle 25 gebundeld zijn op een dubbel-cd."

Track Listing:

cd 1

  1. Vive La Fête - Rendez-Vous
  2. Arno - I Want To Break Free
  3. Stijn - Slave To The Rhythm
  4. Tom Helsen - The Final Countdown
  5. Zita Swoon - I Still Haven't Found What I'm Looking For
  6. Buscemi feat. Fay Lovsky - Gigantic
  7. Shameboy - Rave Up The Jam
  8. A Brand - Thunderstruck
  9. Hooverphonic - In Bloom
  10. Daan - Fuzzy
  11. Gabriel Rios - Pets
  12. Ozark Henry - Black Hole Sun/Houdini
  13. Monza - Disco 2000

cd 2

  1. The Subs - Breathe
  2. The Glimmers - Take Me Baby
  3. Flip Kowlier - Walking After You
  4. The Van Jets - Baby One More Time
  5. K's Choice - Yellow
  6. Zornik - Sonne
  7. Girls In Hawaii - Voor Ik Vergeet
  8. Balthazar - Hey Ya!
  9. 4T4 feat. Gustaph - Banquet
  10. Jasper Erkens - Crazy
  11. Gorki - Boy From School
  12. Milow - Ayo Technology
Mijn aanraders van de cd zijn A Brand - Thunderstruck, ze hebben van een kutnummer wat gemaakt, u raadt het ik ben geen AC/DC-fan en dus haat ik al de kortzichtige reacties van de fans op deze cover, Monza - Disco 2000, het is sowieso één van mijn lievelingsnummers en Monza doet het alle eer aan, The Subs - Breathe, Subs maken deze klassieker van Prodigy helemaal de hunne, Gorki - Boy From School, Luc Devos maakt dit lied nog wat interessanter, Baltazar - Hey Ya!, ik had nog nooit gehoord van deze Baltazar maar zijn cover wekt heel veel interesse, en last but not least Girls From Hawaii - Voor Ik Vergeet, alleen in België zal een Franstalige band een Nederlandstalig nummer proberen te zingen en alle felicitaties want hun versie van dit topnummer van de Hollandse zanger is heel cool.

Maar oordeel vooral zelf, want je kan de cd hier downloaden:
Rendez-Vous van STUBRU (megaupload)

5 opmerkingen:

Beli Jesen zei

rendez vous
want de maat is vol
en mijn kop is toe!
heerlijk nummer!
En jeej die cd wil ik oook en jij zal me die ook geven :D

Anoniem zei

Thank you! Thank you! I'm loving this!!!

Tom Jacobs zei

Dank u wel,

propere cd :)

Anoniem zei

keep posting like this it’s really very good idea, you are awesome!

paxil

Anoniem zei

Bedankt voor de cd !