dinsdag 20 mei 2008

Vrienden.

Eindelijk kan er eens kennis gemaakt worden met mijn leefwereld en daar spelen een aantal mensen een grote rol in. Dus laat ik hier kennis maken met mijn makkers, maten, amigos, compadres, kameraden, homies,... vrienden.
De eerste persoon die men ziet op de foto's is Lennert De Weerdt, mijn "partner in crime" en beste vriend. Elkaar leren kennen bij onze ongelooflijk stomme hobby Judo en dan heel het middelbaar in dezelfde school en nu kennen we elkaar al zo'n 8 à 9 jaar. Dat is best lang in onze levens en we spenderen ook veel tijd samen, en dat heeft zo zijn gevolgen, er is zoiets geëtablisseerd als een "brainlink", Lennert en ik denken nogal vaak hetzelfde en zeggen dan ook soms net hetzelfde op net hetzelfde moment. Best irritant soms, maar vaker vooral handig bij onze kwalijke plannetjes en vele projecten.
De volgende persoon op de foto's is Pieter Defraene, de persoon die ik het minst lang ken. Toen onze scholen fuseerden, kwamen we in dezelfde klas terecht en na een paar weken werden er al contacten gelegd met de "vijand" en zo werd Pieter onze vriend. Hij was alvast bizar genoeg om er onmiddelijk bij te horen en werd al snel een heel goede vriend. Pieter is waarschijnlijk de enige waarmee ik kan discussiëren, maar dan irriteer ik hem vaak, en ook kan praten over hedendaagse dingen, in die zin is hij ook de coolste onder mijn vrienden want zijn smaak en interesses ondanks dat die niet altijd dezelfde zijn als de mijne zijn meestal zonder twijfel best cool.
En dan heb je Ben De Gelas, mijn dikke vriend (die waarschijnlijk al blij is wanneer hij leest dat ik hem net mijn vriend noemde), ik ken hem sinds het tweede middelbaar. Wij maken het hem vaak moeilijk, hij is een beetje de pispaal van onze groep en dat is niet altijd makkelijk natuurlijk, wij maken hem uit voor alles wat niet mooi is. Maar meestal houden we toch van hem en zouden we hem misschien zelfs missen als hij er niet was. Hij is de enige die sommige dingen begrijpt en is ook ongeveer de enige met wie ik over vrouwelijk schoon kan praten...
Niet te vergeten is Pieter Van Damme ondanks het feit dat ik hem laatst niet meer zoveel zie, mag hij hier toch nog vermeld worden. Pieter en ik zijn al bevriend sinds het eerste middelbaar en dat is toch ook al zo'n 7 jaar. Pieter is iemand die je kan vertrouwen en die je waarschijnlijk heel veel dingen kan vertellen en erover kan praten en wees maar zeker dat hij dat ook met jou gaat doen. Ook een robbertje vechten kon er altijd wel af, vroeger toch. Pieter heeft sinds kort ook weer een lief, we wensen hem dus dan ook het grootste geluk.

De huidige situatie is wel wat belastend voor onze vriendschap. Zo zitten Lennert, Ben en ik in Leuven op kot, heel dicht bij elkaar. Dat zorgt soms voor strubbelingen. Maar veel erger is dat de twee Pieters daar niet zitten! Pieter Defraene studeert in Gent, hem zien we nog vaak door vele bezoekjes aan Gent en ook wat bezoekjes van hem aan Leuven, en soms doen we ook wel nog wat in het weekend als we niet "studeren"! Pieter Van Damme koos dan weer om te studeren in Brussel, die zijn bezoekjes zijn heel wat minder dus zien we hem ook minder vaak en zeker nu hij andere dingen aan zijn hoofd heeft. Maar goed, een vriendin van mij zei ooit : "Vriendschap is eeuwig!" en ondanks het feit dat ik daar zwaar aan twijfel hoop ik toch dat de onze nog wat blijft duren.

Natuurlijk moet ik ook nog mijn beste vriendin, Nathalie, vermelden, het meisje dat de tijd hier in Leuven zo ongeveer onvergetelijk heeft gemaakt, die mijn studies heel wat heeft opgefleurd en die me ondanks haar rotslecht gevoel voor humor toch vaak doet lachen. Ik ben niet altijd even vriendelijk (dat geldt trouwens voor mijn houding tegenover ongeveer iedereen) maar ik apprecieer haar echt. Laten we hopen dat we volgend jaar allebei in het tweede jaar rechten zitten.

2 opmerkingen:

Ben_ZeN zei

Aren't we the cutest.

Anoniem zei

...please where can I buy a unicorn?