donderdag 25 september 2008

De Gekke Man In De Straat!

Zoals jullie weten woont er alvast één gek persoon in mijn straat, c'est à dire MOI, maar ik heb concurrentie want wat verderop woont een oud klein mannetje en die zijn zekeringen zijn allang doorgebrand. De man brengt wel leven in de brouwerij die mijn straat is, want naast marginalen, buitenlanders, een huishoudelijk geweld heb ik een vrij saaie straat, maar deze man nou die is wel wat aandacht waard. De man probeerde zijn woning al te doen fikken, meerdere zelfmoordpogingen, hing zijn garagedeur vol met pamfletten of afscheidsbrieven, ik weet het niet zo goed, en vandaag viel hij onze brave wijkagent aan. Ik weet niet hoe het begon, maar deze morgen stond het ventje met een ijzeren stok naar de agent te zwaaien, "vrezend voor zijn leven" gaf de agent enkele rake klappen en ging het oudje neer. Ondanks het feit dat ik vond dat de agent wat zachthandiger kon hebben opgetreden tegen de man, kunnen we natuurlijk het gevaar niet onderschatten. Mijn vader schoot zelf te hulp en hield de ijzeren staaf op veilige afstand. Het oudje kalmeerde zich liggend op de grond, terwijl de agent wachtte op versterking (die mijn vader heeft gebeld denk ik) en een ambulance. Toen de versterking er was, hielden de twee pas aangekomen agenten, die zeer jong waren, de man tegen de grond, terwijl begonnen ramptoeristen al weleens te stoppen om te kijken. Toen de oude man zijn nieuwe tegenstanders zag, kreeg hij precies weer hoop want hij begon zich weer te verzetten, en dat lukte hem aardig, de agenten hadden hun handen vol. Toen kwam de ambulance aan, werd hij gestrapt zoals het elk gek persoon beaamd en werd hij afgevoerd. Weer een spannende dag in mijn straat...



En omdat ramptoerisme leuk is, hier zijn foto's:

Gekke mensen kunnen worstelen!

That's how you strap a crazy person!

Geen opmerkingen: