woensdag 8 oktober 2008

Het Studentenleven.

Het is nog steeds niet hetzelfde als in de studentenhoofdstad van ons kleine landje, maar vandaag kwam er alvast toch dichtbij. Het was echt een leuke dag, en dan om te zeggen dat ik het nog vreesde eerst. Ik spreek namelijk over de pré-doop. Afschuwelijke verhalen deden al de ronde en toen mij de kans om te ontsnappen werd gegeven wou ik die dan ook zonder aarzelen grijpen, maar omdat ik makkelijk overtuigbaar ben, deed ik dat niet. Maar ik stresste toch zwaar, in olifantenpas moesten we naar de cafeteria gaan waar de vunzigheden en schachtenverkoop plaatsvonden. Mijn medestudenten mochten tampons besmeerd met ketchup uitzuigen, condooms doorbijten om de lekkere inhoud, wat mayo en een worstje te eten, appels met choka eten enzovoort, ik moest gewoon een pens met mayo ter hoogte van mijn kruis houden terwijl een meisje dat op at. En we werden nog voor een redelijke prijs verkocht na een kleine walk over de catwalk, strutting the stuff! En dan ja, les weer en dan 's avonds naar de Peter & Meter Avond, vorig jaar waren mijn peters een beetje een teleurstelling aangezien ik die enkel tegen kwam op feestjes wanneer ik en zij dronken waren, met Jolien, mijn meter, is het toch al wat belovender, ik krijg zowaar nota's! Natuurlijk dit jaar ken ik ook al wat tweedejaars dus eigenlijk was dat sowieso geen probleem, we gingen dus vooral voor het sociale en dat was wel nuttig, keiveel mensjes leren kennen, en we hebben ook een quizke moeten spelen met onze meters en peters, ik kan u met trots zeggen mijn groep is gewonnen, door mijn geweldige antwoorden, de ongelooflijke snelheid waarop ik een appel ingewreven in choco kan eten en een groepsgenoot een ad fundumke kan doen van een cocktail waarvan niemand de inhoud wil kennen. De avond eindigde in 't Groot Gevaar, caféke in de buurt, gezellige boel en nu zijn er alvast wat minder onbekende gezichten in de aula...

En natuurlijk liedjes (gewoon met college in de titel, inspiratie was zoek na mijn ellenlange tekst):
Shy Child - Electro College (zSHARE)
Blink 182 - Going Away To College (zSHARE)

Geen opmerkingen: